Uvaldės susišaudymo aukų šeimos paduoda „Activision“ ir „Meta“ į teismą
Apšaudymo Robbo pradinėje mokykloje Uvalde, Teksase, aukų šeimos padavė į teismą „Activision“ ir „Meta“, taip pat ginklų gamintoją Danielį Defence.
Ieškinius pareiškusioms šeimoms atstovauja advokatas Joshas Koskoffas, kuris anksčiau laimėjo iš Remingtono susitarimą dėl Sandy Hook šaudymo aukų šeimų. Technologijų kompanijoms pateiktame ieškinyje teigiama: „Per pastaruosius 15 metų dvi didžiausios Amerikos technologijų kompanijos… bendradarbiavo su šaunamųjų ginklų pramone pagal schemą, dėl kurios Joe Camel kampanija atrodo juokingai nekenksminga, netgi keista.
Konkrečiai, kostiumas nurodo populiarią „Activision“ vaizdo žaidimų „Call of Duty“ franšizę, kurią ji apibūdina kaip „gudrią rinkodaros formą“. [that] padėjo išugdyti naują, jaunatvišką automatinio automato AR-15 vartotojų bazę“, o „Meta“ priklausančioje nuotraukų programėlėje „Instagram“, kurioje, kaip teigiama, „sąmoningai skelbiamos menkos, lengvai apeinamos taisyklės, kurios neva draudžia šaunamojo ginklo reklamą; Tiesą sakant, šios taisyklės veikia kaip ginklų pramonės žaidimų knyga.
Pareiškime „Activision“ išreiškė užuojautą šeimoms, bet sakė: „Milijonai žmonių visame pasaulyje mėgaujasi vaizdo žaidimais nesikreipdami į siaubingus veiksmus“. Dėl papildomo komentaro susisiekėme su „Activision“ ir „Meta“.
Byloje teigiama, kad Uvalde šaulys buvo „Call of Duty: Modern Warfare“ žaidėjas, į jį taip pat buvo nukreipta Danielio Defence reklama „Instagram“. („Meta“ uždraudžia ginklų pardavimą savo platformose, tačiau „The Washington Post“ anksčiau pranešė, kad bendrovė ginklų pardavėjams duoda 10 smūgių prieš juos paleisdama.)
„Kaltinamieji kramto susvetimėjusius paauglius ir išspjauna masinius šaulius“, – teigiama ieškinyje.
Politikai ir toliau diskutuoja, ar vaizdo žaidimai skatina smurtą su ginklais. Neseniai atlikta „Stanford Brainstorm Lab“ apžvalga apžvelgė 82 medicininių tyrimų straipsnius šia tema ir padarė išvadą: „Dabartiniai medicininiai tyrimai ir moksliniai tyrimai nerado jokio priežastinio ryšio tarp žaidimo vaizdo žaidimų ir smurto su ginklais realiame gyvenime“.