Lyft seka Uber pėdomis naudodama vairuotojo patvirtinimo programą
Siekdama pagerinti savo saugumo priemones, „Lyft“ antradienį paskelbė apie naują pilotų tikrinimo bandomąją programą, kuri padės vairuotojams patikrinti vairuotojų tapatybę ir užtikrinti, kad jie iš tikrųjų yra tokie, kokie jie sako esą.
Nuo šiandien naujoji „Lyft“ programa pradedama naudoti devyniose rinkose, įskaitant Atlantą, Čikagą, Denverį, Detroitą, Hiustoną, Džeksonvilį, Majamį, Finiksą ir Sietlą. Bendrovė atsisakė pasakyti, kada ji pradės veikti daugiau miestų.
Dabar vairuotojai šalia savo profilio matys patvirtinimo ženklelį, nurodantį, kad Lyft patvirtino, kad jie naudoja savo oficialų vardą. Siekdama užtikrinti, kad motociklininkai būtų tokie, kokie jie teigia esantys, „Lyft“ naudoja trečiųjų šalių duomenų bazes, kad patikrintų asmeninę informaciją, pvz., teisėtą motociklininko vardą ir telefono numerį, „TechCrunch“ paaiškino bendrovės atstovas. Tačiau jie nesakė, kurias trečiųjų šalių duomenų bazes naudoja.
Jei motociklininko profilyje nurodytas vardas nėra jo teisėtas vardas, vairuotojai raginami jį įvesti prieš pradedant kitą patvirtinimo procesą. Jei jų duomenų patvirtinti nepavyksta, gali reikėti įkelti oficialų vyriausybės tapatybės dokumentą, pvz., vairuotojo pažymėjimą, valstybinį asmens tapatybės dokumentą arba pasą. Jei motociklininkas neturi nė vieno iš šių dokumentų, jis gali susisiekti su Lyft palaikymo tarnyba ir pasiūlyti alternatyvą.
Be to, kai keleivis nori paprašyti pavėžėjimo kitam asmeniui, prašydamas kelionės jis gali naudoti parinktį „Keisti vairuotoją“. Visi svečiai keleiviai turi turėti „Lyft“ paskyrą su patvirtinimo ženkleliu.
Tačiau vairuotojai vis tiek gali pasirinkti važiuoti be ženkliukų. „Lyft“ savo svetainėje įspėja, kad be jų vairuotojai gali patirti „ilgesnį ETA ir paėmimo laiką“.
Naujoji „Lyft“ programa tęsiasi po „Uber“ iniciatyvos pradžios šiais metais, kuri veikia taip pat. Kaip ir „Lyft“, „Uber“ pateikia kryžmines nuorodas į asmeninę informaciją ir rodo mėlyną varnelę patvirtintų vairuotojų profiliuose. Šiuo metu jį galima įsigyti 15 miestų, įskaitant Atlantą, Čikagą, Detroitą ir Majamį.
Rideshare vairuotojai visada rizikuoja priimdami motociklininkus. Tačiau dideliuose nusikalstamumo ar tankesniuose miestuose, tokiuose kaip Detroitas ir Čikaga, rizika gali būti dar didesnė. Daugelis „Uber“ ir „Lyft“ vairuotojų kasmet pavagiami, apiplėšiami ir nužudomi. Pavyzdžiui, Čikagos vairuotojas patyrė kulkų žaizdą per bandymą pagrobti automobilį sausio mėnesį. Mažiau ekstremalūs pavyzdžiai yra nepažįstami žmonės, kurie ženklina vairuotojus, tikėdamiesi gauti nemokamą važiavimą.
Seksualinės prievartos yra dar viena didžiulė problema, dėl kurios pastaraisiais metais atsirado daug pavėžėjimo įmonių. 2022 m. buvusi „Lyft“ vairuotoja Jillian Anderson įkūrė moterims pritaikytą vairavimo programėlę „HERide“, kad padėtų užtikrinti moterų keleivių ir vairuotojų saugumą. Praėjusiais metais „Lyft“ pristatė „Women+ Connect“ funkciją, leidžiančią moterims ir ne dvejetainiams vairuotojams teikti pirmenybę rungtynėms su moterimis ir ne dvejetainiais lenktynininkais. „Uber“ taip pat turi moterų vairuotojų pirmenybės funkciją.
Visada svarbu, kad vairuotojas ir keleivis patikrintų profilio nuotraukas ir vardus. Prieš įsėsdami į transporto priemonę, vairuotojai pirmiausia turėtų patikrinti valstybinį numerį ir automobilio modelį.
Be vairuotojo patvirtinimo, buvo daug atvejų, kai „Lyft“ paėmė puslapį iš „Uber“ žaidimų knygos, kuri yra didžiausia jos konkurentė, turinti 156 milijonus aktyvių platformos vartotojų per mėnesį. (Tuo tarpu „Lyft“ praneša apie 27,3 mln. aktyvių motociklininkų.) Visai neseniai „Lyft“ pirmadienį paskelbė apie naminiams gyvūnėliams pritaikytus pasivažinėjimus – tai funkcija „Uber“ jau penkerius metus. Dabar „Lyft“ už naminius gyvūnus ima papildomus 4 USD, o „Uber“ – nuo 3 iki 5 USD.