51-asis Kauno Rudens ralis startavo geltonais lapais dengtose trasose

51-asis Kauno Rudens ralis startavo geltonais lapais dengtose trasose


Savaitgalį užbaigė tradicinis Kauno Rudens ralis, skirtas vieniems garsiausių šalies lenktynininkų Kastyčiui ir Arvydui Girdauskams atminti. Jo organizatorius – Tarptautinė automobilių sporto veteranų asociacija.

Įvykio metraščiuose jis tapo 51-uoju nuo 1974 m. vykstantį ir nesibaigiantį ralį „Kauno Rudens“, kurio trasas išbandė ne tik šalies, bet ir daugelis garsiausių Europos lenktynininkų. Tarp jų – buvę Girdausko komandos draugai ir varžovai, atvykę į šias varžybas.

Prieš varžybų pradžią juos ir visus 75 prie starto išsirikiavusių ekipažų atstovus nuoširdžiai sveikino K. Girdauskienės žmona Vanda Girdauskienė, Kauno vicemeras Tomas Jarusevičius, Lietuvos automobilių klubo Šarūnas viceprezidentas. Zitkevičius ir kiti, taip pat sportininkai iš anksto dėkojo organizatoriams už puikų „rinktinį“ orą, kuriame, pasak saulėtosios Armėnijos atstovo Arseno Sarkisovo, būtų smagiausia lenktyniauti kabrioletu…

Pergalę šventė Paulauskos duetas

Raliui pasibaigus, pagrindinius lenktynių trofėjus – organizatorių pereinamąjį trofėjų bei Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimo taures į viršų iškėlė Egidijaus ir Jono Paulauskų tandemas, kuris laimėjo visas m. Subaru Impreza. per 14 minučių. 58,1 sek.

Ralio absoliutus nugalėtojai pergalę šventė ir SIA 2 klasėje, kur vyko bene atkakliausia kova ir aplenkė antruosius prizininkus Modestą Jaką ir Thomasą Liutkoumą su Toyota Celica bei Arūno ekipažą. ir Paulius Beniušias. , kurie su Citroen C3 buvo trečioje vietoje.

Lenktynių startas būsimiems jų nugalėtojams tokios sėkmės nežadėjo. Po pirmo greičio ruožo Paulauskų ekipažo rezultatas buvo šeštas, po antrojo – septintas, po trečio – penktas, tačiau tada jų mėlynas „Subaru Impreza” važiavo vis greičiau – iki pergalingo finišo.

Sporto meistras E. Paulauskas laimėjo ar tapo prizininku ne viename ne tik šalyje vykusias lenktynes. Dabar Ispanijoje gyvenantis sportininkas teigė, kad dalyvavimas Kauno Rudens ralyje jam yra garbės reikalas, todėl stengiasi jų niekada nepraleisti.

2010 metais E. Paulauskas kartu su Eduardu Jakumi laimėjo ir ralį „Aplink Lietuvą“, o Prezidento taurę jie laiko garbingiausiu iškovotu trofėjumi.

Kovoje dėl vardinių taurių dominavo svečiai

Vienos paklausiausių – buvusių bendražygių ir varžovų atminimo taurės. Kova dėl jų šįkart susiklostė itin palankiai ralyje dalyvaujantiems svečiams.

Buvusio ilgamečio Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidento Sigito Alesiaus atminimo taurę namo parsivežė Latvijos sportininkai Andris Štals, Janis Jumitis ir Dainaras Dambergs.

Beje, tai buvo vienintelis ralio ekipažas, kuriame buvo ne vienas, o net du vairininkai.

„Ši pergalė man labai brangi, primena daugiau nei prieš dešimt metų vykusį ralį „Aplink Lietuvą“, kurį bandė įveikti du kaimyninių respublikų automobilių sporto federacijų prezidentai S. Alesius ir aš. tada“, – atsiimdamas apdovanojimą sakė buvęs ilgametis Latvijos automobilių sporto federacijos vadovas D. Dambergs.

Kauno Rudenso trasose rungtyniavęs bulgaras Stojanas Apostolovas buvo ne pirmą kartą Lietuvą ir jos automobilių ralį atradusio Turkijos Yuksel Yozgur šturmanas. Svečiai namo parsivežė iškovotą Vytauto Federavičiaus taurę.

„Negalvojau, kad Lietuva net be kalnų tokia graži, o joje gyvenantys žmonės nuoširdūs ir draugiški“, – sakė svečias iš Turkijos.

Ilgamečio ŽŪA mokytojo, docento, LASF garbės teisėjo Evaldo Cserskaus ir Vilkicų trasos statytojo trenerio, dukart Europos kroso čempiono Romualdo Barkausko atminimo taurę iškovojo estų ekipažas Margus Nurmsalu ir Rhett Colt. Nerius Naujokaitis išvyko į Armėniją, kur jį saugos Arsenas Sargisovas.

Armėnui ralio „Kaunas Rudens“ maršrutus plaukioti padėjo garsiojo Dakaro dykumos maratono dalyvis Arturas Ardavičius.

Vieno iš šio ralio architektų – Vidmanto Ciutelės – atminimo taurė įteikta iš Jungtinių Amerikos Valstijų į Kauną atvykusiems Jevgenijui Tumalevičiui ir jo šturmanui Aleksui Chaimskiui.

Kito LASF prezidento Anatolijaus Jankūno taurę iškovojo svečiai iš Estijos Joel Tammeka ir Johan Anupold, Iljos Ostrovskio taurė atiteko svečiams iš Gruzijos Georgijui ir Elgue Akhalkatsi, o Leontijui Potapčikui – mišriai komandai iš Vokietijos Michailo Titovo ir latvio Andrio Zvigevičiaus. .

Moterų ir žmonių su negalia iššūkis

Jau starte plojimų sulaukė keli moteriški ir mišrūs ekipažai bei žmonės su negalia, kaip ir visi ralio dalyviai, kurie varžėsi tose pačiose Kauno Rudens ralio trasose.

Moterų kategorijoje nugalėjo „Mitsubishi Colt“ vairavusios Dagnė Konciūtė ir Greta Šeduikite, kurios aplenkė vieninteles konkurentes „Honda Civic“ vairavusias Agnę Mažeikienę ir Gretą Vesaitę.

Visus nustebino žmonių su negalia klasės nugalėtojai Darius ir Erika Kliaudaičiai, kurie „Volkswagen Golf“ nuvažiavo greičiausiai – per 13 min. 53,0 sek. – įveikęs visus greičio ruožus. Šiai šeimos komandai tereikia sporto meistro ir veterano statuso, kad būtų galima gauti pagrindinį ralio prizą.

Antrąją vietą užėmė Raimundas ir Mindaugas Dabužinskai su BMW 530, o Haroldas Tukanas ir Ericas Bagdonas su Toyota Prius – trečią vietą.

Svečių varžybose visi tikėjosi daugkartinio šalies čempiono Ramūno ir jo sūnaus Tito Čapkauskaus pergalės.

Tačiau savo malonumui lenktyniaujantys favoritai finišavo antri, trūko Igorio Aleksejevičiaus ir Valdo Dziaugio. Treti buvo Mindaugas Simkevičius ir Raimondas Grichiūnas.

Paskutinis pradeda tas, kuris baigia

Vėliausiai antroje jaunystėje sužibėję istorinių automobilių savininkai keturračiais automobiliais išvažiavo į startą, kelis ratus nuvažiavo miesto gatvėmis, finišavo pirmi ir ralio dalyviams įteikė regalijas.

Kauniečių ir miesto svečių akys džiugino kaip niekad tokiuose renginiuose, išvydo 30 istorinių automobilių koloną, kurią sudarė turtingo ir unikalaus LB viceprezidento S. eksponatai. Žitkevičius ir klasikinių automobilių klubo prezidento Gitauto Žičkaus kolekcijos.

Retas galėjo patikėti, kad net 100-metis vyras, vairuojamas Gintauto Miškinio, 1924 metais nuo konvejerio nulėkė jo akyse.

Trejais metais vyresnis, 103 metų veteranas, daug matęs, 1921 m. Arvydas Pauliukas vairavo automobilį Studebaker, gimęs Amerikos vežimų ir automobilių gamykloje Saut Bende.

Bene ryškiausias G. Zychkaus kolekcijos perlas – paveikslas iš 1937 m. gamybos Mercedes-Benz 540K, vienas iš tik 417 šio modelio automobilių, palikusių gamyklos vartus.

Sh. Šį kartą Zhitkevičius pasiūlė atkreipti dėmesį į savo 1960 m. rodomas Jaguar XK 150.

Komandines varžybas laimėjo Estija

„Kaunas Rudens“ ralio dalyviai varžėsi daugelyje rungčių, tad dauguma dalyvių namo grįžo su taurėmis ir diplomais. Išskyrus Vytautą Ožuną ir Igną Baltrušaitį, kurie iš karto po finišo savo ZAZ 968 išskubėjo į Lenkiją, į ilgiausią ir sunkiausią istorinį automobilių ralį „Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych“, kuriame dalyvaus ir keturi ekipažai iš Lietuvos. . .

Be atkaklios kovos asmeninėse varžybose, intrigavo ir tarptautinio ralio „Kaunas Rudens“ komandinė rungtis, kurioje kiek netikėtai pergalę iškovojo Estijos sportininkai, aplenkę ilgus metus priešakyje buvusius varžybų šeimininkus. .

Į frontą išleidę kaimyninės Latvijos atstovus, lietuviai šįkart liko tik treti.

Bulgarija užėmė ketvirtą vietą, Gruzija – penktą, o Armėnijos sportininkai užbaigė geriausiųjų šešetuką.

• Ralio „Kaunas Ruduo 2024“ spaudos centras – Ryšių su visuomene agentūra „Visus Bonus“.

Šią publikaciją paskelbė Lietuvos regionų naujienų portalas „Miestos naujienos“. Miesto naujienų portale galite rasti daugiau aktualių naujienų sau ir savo miestui.



Source link

Draugai: - Marketingo agentūra - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Miesto naujienos - Šeimos gydytojai - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai - Teniso treniruotės - Pranešimai spaudai -